perjantai 27. helmikuuta 2015

Day Seven 18.2.15

Ensimmäinen koulupäivä ja...........KRISTAN synttärit ! Herätys siis 8.00 ja yhdeksäksi kouluun. Muistimme minne meidän täytyi mennä ja päästyämme paikalle rupesi arpominen minne oikein meidät sijoitetaan. Olimme saanet koululta läppärin mukaan joten se nyt ensiksi pitäisi saada seinään. Lopulta kaiken sekoilun jälkeen olimme saaneet oman nurkkamme. Ajattelimme, ettemme saisi ollenkaan töitä, mutta kappas kummaa ensimmäinen tehtävä tulikin, tehtävän anto toisaalta olikin eriasia kun Louis, työpaikkaohjaajamme ei osaa melkein ollenkaan englantia. Ensimmäisenä tehtävänämme oli kuitenkin koulun oma juliste ja esite, jotka tarvitsisivat uuden ulkoasun ja pari muutosta tekstiin. Saimme kuin saimme senkin tehtävän tehtyä ja kun näytimme tulosta, tulikin ongelma. "We have a problem". Kävi ilmi, että luettavuus ei olisi hyvä. No eipä me espanjaa osata joten tuo olikin odotettavissa. Muokkailtiin hieman tekstien paikkoja ja seuraavana päivänä jatkettaisiin.

Koulupäivän jälkeen...lähtisimme San Sebastianiin ! Ja ah, aurinkoinen päivä <3 Shoppailu ja mahdollisesti syömisreissu Kristan kunniaksi, 19v !!!!! Hyppäsimme bussiin ja siitä alkoi jännä. Ensimmäinen kerta San Sebastianissa ilman Felipeä, tulkkia ja opasta. No kai me hyvin selvittäisiin. Jäimme tavallaan vahingossa väärällä pysäkillä ensin pois. Ja siitä alkoikin harhailu... Lopulta löysimme jonkunajan kävelyn jälkeen Zaran jossa olimme nopeasti Felipen kanssa käyneet ja shoppailu alkoi sieltä. Hirmu ale sopivasti näytti olevan menossa. Etsittyämme vaatteita kävimme niitä sovittamassa....

Mukaanhan sieltä lähti molemmille jotain, parit farkut, jakkua ja sen sellaista ! Kassalla tuli säikähdyskohtaus kun pankkikortti ei meinannut toimia ? Siru ei jostain syystä toiminut ja kassatäti yritti saada sen toimimaan. Lopulta käytettiinkiin mangneettijuovaa joka onneksi toimi !

Zarasta ulos päästyämme, näimme alusvaatekaupan, kävästiin siis nopeasti siellä. Sielläkin oli ale, muttei niinkään mitään ostettavaa. Sen jälkeen piti miettiä, mihin suuntaan lähdetään. No johonkin sitten lähdettyämme päädyimme Playa de la Concha rannan läheisyyteen ja huomasimme sen yhden aamupalapaikan, jossa olimme halunneet käydä. Huomasimme englanninkielisen ruokalistan ja ajattelimme, että nyt mentiin. Sisälle lopulta uskallettuamme, joku mies ohjasi meidät menemään ylätasolle pöytään istumaan. Mietittyämme hetken huomasimme ruokalistat ja mietimme kuinka täällä kuuluu oikein toimia. Siinä menikin tovi :D Jo nälkäisenä ja pikkuhiljaa panikoivana mietimme että menemmeko tiskille vai tuleeko joku ottamaan tilauksen, Tiskillä hääräsi kaksi naista jotka välillä vilkuilivat oudosti meitä. Lopulta toinen naisista tuli ottamaan tilauksemme ja jäimme odottamaan ruokia. Tilaukseemme kuului ranskiskori, hampurilainen ja hot dog.

Syömisen jälkeen, lähdimme ravintolasta ja olimme ajatelleet kapuavamme ylös erään patsaan luo, mutta eihän siitä olisi tullut mitään täydellä vatsalla joten otimme kohteeksemme vieressä sijaitsevan rannan jonka aijemmin mainitsin. Katselimme ensin aaltoja kunnes huomasimme että rannalle menee portaat joten menimme aivan rantaan. Siellä olikin monen monta surffaria ja lopulta rupesi koiriakin valumaan omistajiensa kanssa rantaan. Onnellisena näyttivät juoksevan muiden koirien kanssa auringonlaskussa. Hienot oli kyllä maisemat. Rustasimme myös rantaan terveiset CAP-autokoululle jyväskylään ! Kuvia räpsittyä ja auringon laskettua, lähdimme etsimään bussipysäkkiä,

Kuvia Playa De La Conchasta...

Kuitenkin matkallamme huomasimme vielä yhden vaatekaupan ja sielläkin näytti olevan ale joten..käväisimme myoskin siellä. Sieltäkin lähti matkaan jos jonkinmoista vaatetusta, pipoa ja korviksia. Ja SITTEN olisi aika etsiä jo pysäkki, ja siinä sitten vähän kestikin kun ei yhtään tiedetty missä se olisi kun ei sinne aluksi jääty.. No parin kilometrin ja takaisinkääntymisen jälkeen, löysimme pysäkin ja jäimme väsyneinä odottamaan bussia. Bussipysäkillä oli myös eräs vanhahko nainen joka käveli eestaas meidän edessämme. Yhtäkkiä tämä nainen pysähtyi ja rupesi puhumaan meille espanjaa ja taisi kysyä olemmeko venäläisiä ? Kuulostaako Suomi muka Venäjältä, yritimme sitten sanoa että Finland, Finnish, mutta lopulta mummo ymmärsi vain että english ja nyökkäili.

Lopulta takaisin kämpille päästyämme, lähdimme kauppaan mässyostoksille ja varauduimme ELOKUVAILTAAN, ah. Aloitimme mussutuksen ja Pirates Of The Caribbeanin katselun, kunnes vaihdoimmekin simpsoneihin..hups. Sitten vaan nukkumaan ja seuraavana aamuna taas kouluun...