maanantai 16. maaliskuuta 2015

Day Twentyfour 7.3.15

Barcelona.... AH BARCELONA! Nukuttiin mukavasti puoleenpäivään ja syötiin yhdet leivät, jonka jälkeen poistuttiin metrolle. Matkalla metrolle nähtiin upea, iso portti josta räpsittiinkin hetki kuvia. Portin edessä oli myös mies, jolla oli kaksi pitkää keppiä kädessä ja jalkojensa juuressa sanko täynnä saippuavettä. Mies laittoi kepit veteen ja huomasimme langan keppien välissä. Sitten hän kerran avasi ja hieman heilautti käsiään, ja teki mielettömän isoja saippuakuplia! Sinne kuplan sisälle mahtuisi koira!

Kun maltoimme vihdoin lähteä kuplamiehen luota pois etsimään omaa pysäkkiä, ostimme kymmenen matkan liput, jotta tulisi halvemmaksi tämä reissaaminen, meille sanottiin että menemme joka päivä paljon metrolla. Siinä odotellessa omaa metroa, näimme kuinka joukko miehiä kulki kypärät päässä rullaten eteenpäin semmoisella hassulla laitteella, jonka nimeä en tiedä... tässä kumminkin kuva :

Metroon päästyämme menimme monen todella hienon, erikoisen ja ison rakennuksen ohitse, samoin ison torialueen! Ajattelimme, että kävisimme torialueella takaisintullessamme, sillä nyt on nokka suoraan kohti ostoskeskuksia!

Päästiin yhden ostoskeskuksen pihaan, ja oltiin jo juoksemassa sisälle, kunnes Juuso kertoi menevänsä syömään, eli me menisimme kahdestaan edeltä kaupoille, SOPII! Saadaampahan ainakin rauhassa käydä alusvaatekaupoissakin :D Kerettiin käydä parissa kaupassa, ja todettiin ettei kehtaa 45 e toppeja ostaa... Oli hirmuisen kallista. Päätettiin vain mennä hetkeksi istumaan alas ja tuumia, mitkä kaupat käydään könyämässä läpi. Löydettiin sopivasti kahvila, jonne mentiin kupposten kanssa istumaan ja suunnittelemaan. Kahvi maistuu täällä todella hassulle... Tulee vähän ikävä sitä koulun pahaa kahvia.

Kun jatkettiin matkaa, löydettiin ihan mielettömän söpö teekauppa. Käytiin hieman nuuhkimassa siellä kaikkea, ja Linnea löysikin sieltä jotain hyvää.....PSST se on salaisuus! Eli ei siitä sen enempää. Löydettiin myös toinen kiva kauppa, mistä minulle irtosi kuntoiluun sopivia vaatteita!

Kun Juuso liittyi seuraamme, käytiin toisessa urheilukaupassa, mikä ei ollutkaan ihan niin hyvä kauppa sinäänsä, kukaan ei löytänyt mitään jännää.. Juuso ja Linnea poikkesi isossa marketissa, ja minä jäin odottamaan kauppakassien kanssa oville, sillä sisään ei päässyt aikaisempien ostosten kanssa. He löysivät sieltä vesimelonibreezereitä! Mitkä olivat ihan törkeän hyviä!

Viimeisenä löydettiin toooooooosi iso vaatekauppa, missä melkein kaikki maksoi 3 euroa! Tottakai oltiin varmaan kaksi tuntia samaisessa kaupassa! Sieltä irtosi Linnealle yksi iso paperikassillinen vaatetta, ja minulle kaksi! Paperikassit olivat yhteensä isommat kuin minä, ja näytin hieman onnettomalle kantaessani niitä.

Juuso katosi meidän ollessamme ostoksilla, ja soitti Linnealle, että tultaisiin ylimpään kerrokseen tiettyyn ravintolaan ja parvekkeelle. Sen tanelin löydettyämme tilasimme ruokaa, ja oluset. Sini ja Kaisukin tuli paikalle. Oli mukavaa istua pihalla, syödä, ja höpöttää kaveriporukalla auringonlaskussa! 5 ihan samanlaista törppöä matkalla, tästä ei vain voi reissu parantua! Juttu luistaa ja tekemistä riittää! Kiitän seuraa! :)

Ravintolareissun jälkeen oli jo niin myöhä, ettemme menneet enää torille, sillä sielläkään ei todennäköisesti olisi ketään tai mitään auki. Kun menimme kotiin, oli Juuso ja neidit jo lähdössä baareihin. Kaisu ja Sini rupesi tälläämään, ja me muut vain istuimme höpötellen ja kuunnellen musiikkia. Minä istuin ranskalaisella parvekkeella jalat ulkona ja tuijottelin kadulla kulkevia ihmisiä. Kaija Koo varmasti kuulosti hassulle niille kadulla kulkeville ihmisille :D

Pian Juuso, Sini, Kaisu ja Linnea lähti baareihin. Minä jäin kotiin, että kerkeäisin käydä suihkussa, ja siivoilla ostokseni valmiiksi ja kerkeäisin kerätä voimia huomiselle futispelille.

Kävin suihkussa, ja olin siivoilemassa minun omia shoppailusotkujani, kun kuulin, että joku yritti tulla sisälle. Laitoin Linnealle whatsapissa viestiä, että missä on, ja onko Juuso myös hänen mukanaan. He olivat kuulemma kaikki vielä baarissa, eli ovella ei ollut Linnea tai Juuso. Se joku, joka yritti tulla sisälle, meni pois, ja kerkesin huokaista, kunnes 10 minuutin päästä tämä toistui. Menin katsomaan tirkistysaukosta, näenkö henkilöä, ja käytävä oli pimeä, mutta silti joku yrittää vieläkin tulla sisälle. Laitoin asiasta Linnealle viestiä, ja hän sanoi, että tulevat pian takaisin kämpille.

Kun he tulivat takaisin alkoi hirrrrveä pälpätys reissusta ja siitä mitä missäkin vaiheessa oli tapahtunut. Kaisu ja Sini oli jatkanut matkaansa jonnekkin muualle, ja Juuso oli katoillut Linnean lähettyviltä sinne sun tänne. Heidän vielä ollessa yhdessä, oli kuulema porukassa vieraillut Venezuelasta- ja brasiliasta kotoisin olevia naisia, joilla oli ollut hirmuinen hinku ottaa joukkoselfieitä. Joku norjalainen mies oli välttämättä halunnut oppia sanomaan suomeksi sen, kuinka haluaa n*ssia poroja. Kaunista. Kaisu ja Sinikin ilmeistyi myöhemmin kämpille. Sitten kaikki kivasti nukkumaan! :)